10 Stappen Om Je Levensmissie Te Definiëren

In dit artikel ga ik het met je hebben over het belangrijkste aspect in je leven; je missie. Als je het mij vraagt zijn mannen zonder missie net een schip zonder roer, maar met een missie heb je een reden om elke ochtend op te staan. Het streven naar iets groters dan jezelf geeft ontsnapping aan de alledaagsheid van het dagelijkse leven. Als mannen zijn we niet geëvolueerd om een ​​inactief leven te leiden, we zijn geëvolueerd om te bouwen, te ontdekken en te creëeren.

Een man met een missie is een ander soort mens. Net zoals een soldaat zich moedig door vijandelijk vuur ​​kan waden, kan een man met een missie zijn uitzichtloze werk nog een extra maand volhouden, omdat hij weet dat het salaris zijn droom gaat financieren. Zijn missie geeft hem een ​​identiteit die groter is dan hijzelf, afgezien van het onbeduidende gevoel waarmee hij te maken heeft om zijn droom waar te maken.

Als ik je zou vragen wat je missie op dit moment is, zou je dan meteen antwoord kunnen geven? Zo niet, dan is er werk aan de winkel.

Hoe je je levensmissie definieert

Dus, hoe definieer je een missie zal je je afvragen? Volg deze 10 stappen:

1: Prestatie mentaliteit

Het eerste dat je moet doen, is jezelf beloven dat je vanaf nu overstapt op een prestatiegerichte mentaliteit. Dat betekent dat je, in plaats van dat je je richt op bijzaken, je je enkel nog richt de prestaties die je levert en je leven daaromheen organiseert. Je gaat de mentaliteit, routines en structuren op deze site gebruiken om laser focus te creëeren om je missie en doelen te bereiken.

2: Je plan

Als je deze artikelen leest, weet je ongetwijfeld dat ik een groot voorstander ben van het oprichten van je eigen bedrijf. Je moet de kapitein van je eigen schip zijn. Dit doe je door het kristalliseren van een urgent probleem en het vinden van een oplossing die bij past bij jouw expertise of capaciteiten. Het hebben van een succesvol bedrijf lost de belangrijkste problemen in je leven op, wat betekent dat je vrijheid, geld en controle over je eigen leven krijgt.

3: Modelleren

De beste manier voor het oprichten van een succesvol bedrijf is het modelleren van bedrijven die al succesvol zijn, in de markt waarin jij wilt gaan opereren. Dit kun je doen door je te laten coachen door iemand die al bereikt heeft wat jij ook graag wilt bereiken. Als je iets wilt uitvinden, modelleer dan succesvolle uitvinders. Hoe beter je bent in het modelleren, hoe sneller je leercurve zal zijn, omdat je fouten die anderen al gemaakt hebben leert te voorkomen.

4: Verlangen

Je moet jezelf kunnen voeden met een diep verlangen voor het najagen van je missie. Je kunt het niet alleen willen, je moet GEOBSERDEERD zijn met je missie. Een diep verlangen komt over het algemeen voort uit pijn. Het verafschuwen van een gemiddeld leven, het moeten opofferen van wat jij wilt voor het collectieve goed en die onderliggende agressie weten om te zetten in een gepassioneerd verlangen voor succes.

5: Vertrouwen

Als je eenmaal je plan hebt ontwikkeld en dat diepe verlangen in jezelf opgelaaid hebt, moet je erop vertrouwen dat je het vermogen hebt om je missie te vervullen. Dat je gelooft dat je het kunt en dat je het vertrouwen hebt dat het je gaat lukken. Hierdoor blijf je dag in dag uit gemotiveerd. Je eist van jezelf voortdurend actie te ondernemen om dit te bereiken.

6: Visualisatie

Om je vertrouwen te versterken, moet je visualiseren dat je je missie volbrengt. De overheersende gedachten van je brein zullen zichzelf uiteindelijk reproduceren in fysieke actie en zichzelf geleidelijk transformeren in fysieke realiteit. Stel jezelf een duidelijk mentaal beeld van je missie voor. Je moet het succes dat je wilt realiseren zo gedetailleerd mogelijk visualiseren, hoe je leven er dan uit zal zien, hoe je je zal voelen, hoe specifieker hoe beter.

7: Zelf vervullende voorspelling

Wat je jezelf vertelt, wordt werkelijkheid. Weet dat door middel van self-fulfilling prophecy elk verlangen dat je voortdurend in je hoofd vasthoudt, uiteindelijk tot uiting zal komen in je realiteit. Dit betekent dat je jezelf continue moet vertellen dat je succesvol zult zijn in het vervullen van je missie.

8: Hard werk

Je zult consistente en continu meedogenloze actie van jezelf moeten eisen om je missie te volbrengen. Je gebruikt je huidige baan dat fungeert als stabiele factor in je exit plan. Je zult je vrije tijd gebruiken voor je missie. Je wordt wakker en denkt na over je missie en gaat slapen terwijl je nadenkt over je missie. Je concurrenten zullen hard werken, maar je zult ze overtreffen, omdat je weet dat het nodig is om je missie te volbrengen.

9: Belofte

Een missie is een droom met een deadline, als het niet uitvoerbaar is bestaat het niet. In je app voor je to-do’s, schrijf je je missie, je tijdlijn om het te bereiken en je middelen om het te bereiken op. Je zult er elke dag naar kijken en meedogenloze actie van jezelf verlangen om dit te bereiken. Je moet jezelf beloven deze actie uit te voeren en je zult jezelf beloven dat je liever doodgaat dan faalt. Je belooft jezelf dat je er alles aan zal doen om je missie te vervullen. Al je tijd, energie en middelen gaan naar dit ULTIEME DOEL.

10: Obstakels

De kans is groot dat mensen je in de weg zullen staan. Het is daarom belangrijk om je missie voor je te houden. Veel mensen denken in middelmatige begrippen. Ondanks dat het belangrijk is om realistisch te zijn, moet je missie groter zijn dan jezelf en dat zullen mensen lastig vinden te begrijpen. Ook je eigen gedachten zullen je om diezelfde reden in de weg gaan zitten en je zult moeten reageren op dezelfde manier als op alle andere negativiteit omtrent je missie: met vastberadenheid dat het je ondanks alle obstakels tóch gaat lukken. Je zal leren om jezelf te focussen met de doelgerichte OBSESSIE op succes. Je ontwikkelt jezelf zodat je afstand kan nemen van alles wat negatief is. Je wordt onbreekbaar, bouwt een muur rond je emoties en maakt gebruik van je diepste wilskracht om je te blijven voortbewegen ondanks alles wat je in de weg staat.

Ga ervoor!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *