Hoe Een Dienstverlenend Bedrijf Te Starten – Een Ultra Praktische Stap-voor-Stap Gids

Als je wilt leren hoe je een bedrijf kunt starten waarmee je daadwerkelijk geld verdient, moet je dit begrijpen: ondanks wat elke frauduleuze motiverende goeroe je vertelt is het niet makkelijk, het is in feite verdomde lastig, daarom mislukt 90% van de nieuwe bedrijven.

Dat betekent dat je gemiddeld 10 bedrijven moet starten om een ​​succesverhaal te realiseren, terwijl de meeste jongens er niet eens een beginnen. De jongens die het wél doen, falen in veel gevallen en komen dan met hangende pootjes weer terug bij hun baas.

Falen met je bedrijf is niet leuk en ik spreek hier uit ervaring. Ik heb meer bedrijven laten falen dan mijn vrienden überhaupt zijn begonnen. Ik heb gefaald met een online VR-dienst voor makelaars omdat het nog te vroeg was. Ik heb gefaald met een webshop in kunst en heb gefaald met een jobboard voor studenten, omdat ik niet financiële middelen bleek te hebben om een dubbelzijdig platform van de grond te krijgen. Ik ben een expert in het falen met een bedrijf.

Buiten het organiseren van evenementen, is Growth Consultants in feite het enige zakelijke succes dat ik heb gehad. Ik heb hiernaast ook nog een website zoals deze met een product in de vorm van een online cursus erachter, maar daar verdiende ik pas een cent mee na anderhalf jaar gratis content publiceren. Geld verdienen met een product gebaseerd bedrijf, online of anderszins, is moeilijk. Ik wil niet dat jullie hetzelfde moeten doorstaan als ik, daarom ga ik je niet adviseren om een product gebaseerd bedrijf te starten.

In plaats daarvan ga ik je vertellen hoe je een saai bedrijf kunt opbouwen dat daadwerkelijk geld verdient. Ik weet dat dit niet is wat je wilt horen. Ik weet dat jan en alleman je vertelt om een ​​online, locatie-onafhankelijk bedrijf te starten, een passief inkomen te verdienen terwijl je op een tropisch strand van het leven geniet. Ik geef toe, ik heb me er ook schuldig aan gemaakt om mensen dit soort adviezen te geven.

Dat is allemaal veranderd toen ik een paar maanden naar Zuidoost-Azië ging en in Chiang Mai in de ‘Digital Nomad-community’ belandde en realiseerde dat er maar weinig nomads écht goed geld verdiende. De meeste van hen hadden geen spaargeld, kleedde zich alsof ze dakloos waren en hadden net genoeg inkomen om in een derdewereldland te kunnen ‘leven’ van hun slecht uitgevoerde bedrijf. En dan heb ik het alleen nog maar over de mensen die daar verbleven. De doorsnee persoon kwam daar met een potje spaargeld voor drie maanden levensonderhoud om te proberen een bedrijf te starten, te falen en vervolgens met de staart tussen de benen terug naar huis te keren.

Het bouwen van een online bedrijf dat in de wereld van vandaag de dag oprecht passief inkomen genereert, is geen grap. Het is mij uiteindelijk gelukt en een aanzienlijk deel van mijn inkomen is passief, maar dat moet naar mijn idee niet het doel zijn. Zeker niet in het begin van je ondernemer carrière.

In mijn ogen kun je beter mikken op het verdienen van hoog actief inkomen, dan een middelmatig passief inkomen. Natuurlijk is dit afhankelijk van je persoonlijke wensen, mogelijkheden en talenten. Ikzelf heb namelijk een natuurlijk talent voor het kristalliseren van concepten en het inzien van oorzaak en gevolgrelaties en heb uitzonderlijke expertise op meerdere gebieden die de meeste jongens niet hebben. Voeg een ongelofelijke toewijding toe om een project zoals dit succesvol te krijgen en je hebt een voordeel dat een gemiddelde 22-jarige knul die net van zijn studie afkomt niet zal hebben.

Ik vertel je dit niet om arrogant te klinken, ik vertel je dit omdat ik wil dat je een bedrijf begint dat bij de eerste poging een succes wordt. Ik wil ook niet dat je naar een tropisch oord komt met de hoop om een ​​bedrijf te beginnen, daar heb ik destijds veel te veel van gezien. Dat is prima voor andere mensen, maar dat wil ik niet voor jou.

De waarheid is dat als ik niet besloten had om naast Growth Consultants deze site op te bouwen, ik geen blog zou beginnen. Het woord alleen al vind ik verschrikkelijk. Naar mijn idee is een blog iets dat ons niet van ‘Zero to One’ brengt. De meeste blogs zijn naar mijn idee weinig vernieuwend en bieden weinig échte vooruitgang, het van ‘Zero to One’ gaan.

De waarheid is dat een blog een van de slechtste manieren is om geld te verdienen. Om echt geld te verdienen, duurt het drie tot vijf jaar en dat is alleen áls je de top 0,01% van de sites kunt verslaan in de zoekmachines – en dat is een grote als.

Wat ik hiermee probeer te vertellen is dat het soort bedrijf dat ik zou beginnen als ik vanaf dag één geld wilde verdienen, een dienstverlenend bedrijf is. Het soort bedrijf waar je in het eerste jaar in de zes cijferige omzet mee kunt realiseren. Het soort bedrijf dat ik op mijn 21ste zou zijn begonnen als ik het helemaal opnieuw zou kunnen doen.

Het soort bedrijf dat ik voor de meerderheid van jullie aanbeveel is:

Een Dienstverlenend Bedrijf

Een dienstverlenend bedrijf is de snelste manier om geld te verdienen. Het heeft ook het laagste faalpercentage in vergelijking tot elk ander type bedrijf. Het enige wat je nodig hebt is een telefoon, een internetverbinding en je bent klaar om te gaan. Als je een meedogenloze werkethiek hebt en weet hoe je moet verkopen, kun je in twee a drie jaar een omzet realiseren ver in de zes cijfers.

Om te slagen met een dienstverlenend bedrijf heb je geen diploma of uitzonderlijk hoog IQ nodig. Het enige wat je nodig hebt is een pakket lef en het vermogen om te werken als een hongerige wolf.

Om te begrijpen waarom je een dienstverlenend bedrijf moet starten, moet je eerst het verschil begrijpen tussen een dienstverlenend bedrijf en een product gerelateerd bedrijf. Een dienstverlenend gebaseerd bedrijf, zoals de naam al zegt, is een bedrijf dat is gebaseerd op het verkopen van diensten aan klanten, bijvoorbeeld personal training. Een product gerelateerd bedrijf is gebaseerd op het verkopen van een product aan klanten, bijvoorbeeld een online cursus.

In deze tijd hoor je niet veel jongens die je vertellen om een ​​ dienstverlenend bedrijf te starten. Het is niet sexy, het is niet nieuw, het is meestal locatieafhankelijk en uiteindelijk verkoop je je tijd voor geld. Veel jongens vergelijken het runnen van een dienstverlenend bedrijf met een baan en dat klopt ook wel.

Het is niet sexy, het is niet nieuw, het is meestal locatieafhankelijk en het is alsof je een baan hebt. Maar het is geen baan en dat is het cruciale verschil. Je hebt geen baas die je vertelt wat je moet doen, je kunt zo veel of zo weinig werken als je wilt, je kunt op vakantie gaan wanneer je maar wilt, je kunt elke klant ontslaan en het belangrijkste is dat je alles behoudt wat je verdient.

De gemiddelde verkoopvertegenwoordiger krijgt vaak zo’n 10% commissie, wat betekent dat hij een miljoen aan omzet moet realiseren om vervolgens slechts een ton mee naar huis te mogen nemen. Een salaris is niets anders dan een excuus om je minder te betalen dan je waard bent.

Als je het goed doet kun je met je eigen dienstverlenende bedrijf jezelf laten betalen in verhouding tot de waarde die toevoegt voor de klant. Mijn ervaring leert dat als het slim aanpakt en een goede ROI-rechtvaardiging (return on investment) kunt schetsen voor de klant, je binnen een jaar een omzetdoelstelling van € 25.000 per maand kunt realiseren. Ik heb Growth Consultants vanuit niks opgebouwd dus ik weet precies hoe dit spelletje werkt. Hier zijn de voor- en nadelen:

De Voordelen Van Een Dienstverlenend Bedrijf

1) Het is gemakkelijk te starten

Het enige wat je nodig hebt is je telefoon en een internetverbinding. Een op dienst of advies gebaseerde dienstverlening is gemakkelijk van de grond te krijgen, terwijl een op product gebaseerd bedrijf voorafgaand aan de start de nodige planning en kapitaal vergt.

Een vriend van me begon drie jaar geleden als makelaar en verdiende het eerste jaar € 55.000 aan coutage met niets anders dan een telefoon en een internetverbinding. Het is bijna onmogelijk om geen geld te verdienen in een dienstverlenend bedrijf als wat je doet werkt. Of je nu verzekeringen, onroerend goed, personal training, coaching of consultancy verkoopt, je kunt binnen een maand in bedrijf zijn.

2) Je riskeert je tijd, niet je geld

Als je een McDonalds-franchise wilt openen moet je minimaal € 100.000 eigen geld meenemen en dat geld zie je pas weer terug als je het bedrijf verkoopt, mits je het met winst weet te verkopen. Elke vorm van bakstenen is naar mijn idee een waanzinnig risico. En waarvoor vraag je je dan af, een rendement van 10% per jaar op je investering? En om dit te realiseren moet je schulden maken met een stel criminelen genaamd bankiers.

Dienstverlenende bedrijven hebben geen overhead, geen grote kapitaalinvesteringen en geen werknemers nodig. Je hebt geen van de andere vaste kosten waar je je zorgen over hoeft te maken in een bedrijf met een fysieke locatie. Het enige dat je riskeert, is je tijd.

Met een onderneming waar een fysieke locatie voor nodig is riskeer je je toekomst. Ik bedoel, waarom zou je met 25 jezelf in de schulden steken met een kans van 80% dat het binnen 5 jaar failliet is. En om het nog erger te maken, moet je dan terug aan het werk en dus een baan gaan zoeken. Zo’n situatie kan je zo vijf jaar terugzetten.

In die ideale situatie is je exit uit de loonslavernij soepel en permanent. Dat betekent dat je spaargeld, in plaats van in je bedrijf te investeren, een startbaan moet zijn om vanaf op te stijgen. Je spaargeld zorgt er namelijk voor dat je de eerste paar magere maanden doorkomt.

In plaats van die € 15.000 aan spaargeld in je bedrijf te investeren, kun je het veilig op de bank laten staan, wetende dat het je in staat stelt jezelf een jaar lang aan tijd terug te kopen om te overleven, bovenop het geld dat je met je bedrijf gaat verdienen. Dat zal je leven een stuk comfortabeler maken, in tegenstelling tot het leven aan de rand van de afgrond met € 100.000 aan schuld aan de broek.

3) Het is realistisch

Dit wordt het meest controversieel. De meeste business-goeroes vertellen je dat alles mogelijk is en je je doelen daarom zo hoog mogelijk moet stellen. Ze vertellen je dat elke andere manier van denken een beperkende overtuiging is. Welnu, ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat beperkende overtuigingen een goede zaak zijn.

Ik ben ervan overtuigd dat ik geen professionele voetballer meer ga worden en dat is maar goed ook, anders was ik niets anders aan het doen dan trainen voor een illusie. Net zoals dat het een illusie is dat ik het volgende grote tech-bedrijf op ga richten. Je kunt een pistool tegen mijn hoofd houden en het zal nog niet gebeuren.

Een succesvolle tech-ondernemer worden die een miljardenbedrijf opricht is geen realistisch doel. Je kunt niet alles worden wat je wilt, zelfs niet als je er je zinnen op zet. Tenzij je een IQ van 160 hebt en al miljonair bent, is de kans dat je miljardair wordt verschrikkelijk klein. Je kunt dan nog beter de loterij spelen.

Miljonair worden is al moeilijk genoeg, ondanks wat de goeroes die je die droom verkopen zeggen. Meestal zijn zij de enigen die de miljoenen verdienen en ze doen dat door lifestyle p*rn te verkopen aan de wanhopige.

Als ik om me heen kijk is mijn meest succesvolle vriend iemand met een IQ van 160 en een werkethos waar maar weinig mensen bij in de buurt komen. Hij is sinds zijn 12e bezig met online projectjes en toen hij 20 was verdiende hij 20 duizend dollar per maand. Toen ik hem in 2017 leerde kennen verdiende hij 40 duizend dollar in de maand en hij zit inmiddels op 70 duizend dollar per maand. Dat is zo’n 840 duizend dollar per jaar, na 18 jaar hard werk, focus en het nemen van de nodige risico’s.

Veel geld verdienen is niet eenvoudig in de echte wereld.

Dat gezegd hebbende, succesvol worden met een marketing-, sales- of strategie consultancy, programmeren of het verkopen van onroerend goed – dat is goed te doen. Een ver in de 5-cijferig inkomen in het eerste jaar is mogelijk. In drie tot vijf jaar kun je zo € 250.000 verdienen, zeker te doen als je de juiste markt kiest en je al die tijd hard blijft werken.

Dat zijn realistische doelen en realistische doelen zijn de doelen die je jezelf moet stellen. En laten we wel zijn, met een kwart miljoen euro kun je alles doen wat je wilt.

4) Je kunt het als side project beginnen

Als je nog niet klaar bent om in het diepe te springen, maar eerst wil peilen hoe het uit gaat pakken, dan is dat geen schande. Natuurlijk duurt het langer, maar als je die eerste deal sluit, weet je dat je de juiste beslissing hebt genomen.

Er zijn niet veel andere bedrijven die je kunt runnen terwijl je nog een fulltimebaan hebt. Ik bedoel, je wilt een franchise burgertent openen en dit als side project runnen? Geen kans.

5) Je weet dat er een markt is

Je hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden. Door een dienst te verkopen zoals onroerend goed, marketing of programmeerwerk te verkopen, weet je dat er een markt is voor je diensten en dat is niet het geval met een product gebaseerd bedrijf.

Het kostte ons 25.000 euro en anderhalf jaar van onze tijd om op de markt te komen, alleen om erachter te komen dat we geen pijnlijk genoeg probleem oploste. Ondanks de financiële middelen die we konden investeren, lukte het ons niet de kosten om een klant te werven niet dekken met de omzet – een dure les.

Gelukkig hoef je je daar geen zorgen over te maken in een dienstverlenend bedrijf. Het grootste voordeel is dat je het als een side project kun starten en je eerste klanten kunt helpen terwijl je nog aan het werk bent bij een ander bedrijf.

6) Je hebt geen werknemers

De gemiddelde werknemer is lui, dom en oneerlijk en ik ben blij dat ik niet meer met andere mensen hoef te werken behalve mijn compagnon, die wél van doorpakken houdt.

Uit bedrijfsonderzoeken blijkt dat 90% van de stress zal komen door en tijd zal gaan naar het managen van mensen. Om nog maar te zwijgen over de hoogste bedrijfskosten: het betalen van salarissen, pensioenen, verzekeringen en alle andere dingen die de overheid eist van ondernemers in onze verzorgingsstaat.

Vakantie nemen wanneer je maar wilt? Vergeet het maar, je hebt volwassen mensen om op te passen. Aannemen, managen, herintreding na zieke, gestolen eigendommen – dit zijn allemaal dingen waar je je geen zorgen over hoeft te maken bij een dienstverlenend bedrijf.

7) Goede marges

De marges van een dienstverlenend bedrijf zijn enorm. Het enige bedrijf met betere marges is drugshandel, maar ik heb gehoord dat het moeilijk is om te concurreren met de Amerikaanse inlichtingendienst. 😉

In een dienstverlenend bedrijf zijn de enige kosten je telefoon, je internetverbinding en alles wat je aan marketing wilt uitgeven. Een vriend van me begon zijn consultancy bedrijf met € 5.000 aan uitgaven in de loop van zijn eerste jaar of iets meer dan € 500 per maand. Het grootste deel van dat geld werd besteed aan Google Adwords, terwijl hij niet eens ongevraagde telefoontjes pleegde. Hij verdiende uiteindelijk € 40.000 terug in winst, dat is een rendement van 700% op zijn investering!

Denk je dat je 700% per jaar kunt verdienen in een fysieke onderneming?

Nee, je komt daar zelfs niet in de buurt – je hebt geluk dat je 10% per jaar krijgt. Daarom word je alleen rijk met een fysiek bedrijf als je aan de andere kant van de overeenkomst staat. Degene die je de franchise-licentie verkoop en het pand verhuurt. Zo’n franchise-bedrijf komt in essentie neer op het aannemen van tonnen aan schuld om vervolgens genoeg te verdienen om je lening terug te betalen of failliet te gaan.

De nadelen

1) De locatie is vaak afhankelijk

Je bent vaak gebonden aan één locatie, daar is geen oplossing voor. Wat je kunt doen, is je locatie kiezen. In plaats van te proberen verzekeringen te verkopen vanuit het koude Nederland, weerhoudt niets je ervan een appartementje te huren op de Canarische Eilanden. Dat je bedrijf locatieafhankelijk is, betekent niet dat je ook daadwerkelijk op die locatie aanwezig moet zijn. Je eigen baas zijn zonder werknemers betekent dat je op vakantie kunt gaan wanneer je maar wilt.

2) Het is moeilijk om te schalen

Om miljoenen te verdienen, moet je miljoenen mensen bereiken. Je kunt dat niet doen in de vorm van een eenmanszaak. Helaas is dat gewoon een opoffering die je moet doen voor een stabiel inkomen met een relatief lage financiële drempel om te betreden.

Dat gezegd hebbende, heb je altijd de mogelijkheid om werknemers in dienst te nemen als je denkt dat dit de juiste zet voor je is. Als je bereid bent om de extra stress te accepteren en benodigde tijd te investeren, kan dit je inkomsten aanzienlijk verhogen. Je maakt hiermee gebruik van een hefboom op andermans tijd.

3) Het is niet leuk

Een dienstverlenend bedrijf opbouwen is niet leuk, zeker niet het eerste jaar. Het is niet leuk om je klantenbestand op te bouwen door dag in dag uit via telefoon, e-mail en LinkedIn mensen jouw ideeën te pitchen. Telefoneren, omgaan met vervelende of beledigende klanten, netwerkevenementen, onderzoek, agressieve marketing – dat is allemaal niet leuk.

De reden dat ikzelf een dienstverlenend bedrijf begonnen ben is dat ik hier doorheen wist te kijken. De voordelen wegen wel degelijk op tegen de nadelen en voor de meeste van jullie jonge ambitieuze honden die hun droom naar vrijheid na willen jagen, is dit je beste kans.

Als je de verkoop ingaat, kun je het net zo goed voor jezelf doen. Het is beter je meest productieve jaren in jezelf te investeren dan een of andere 50-jarige gluiper rijker te maken. Binnen drie à vier jaar kan maar liefst de helft van je business afkomstig zijn van verwijzingen of bestaande klanten. Na een jaar of zeven hoe je waarschijnlijk nooit meer acquisitie te doen.

Je missie vs. Je bedrijf

Zoals je weet, geloof ik echt dat het belangrijkste in het leven van elke man zijn missie is. Zonder een missie ga je roerloos door het leven. Een man zonder doel is verloren en vatbaar voor depressie, drugs, alcohol of welke andere ontsnapping dan ook aan de pijnlijke zinloosheid van zijn bestaan.

Een man met een missie heeft een doel en hij benadert zijn missie zoals een soldaat een oorlog nadert. Jouw missie is dat grote doel en het einde van de regenboog waarvoor je alles wilt opofferen. Nu zijn je missie en je bedrijf niet noodzakelijk met elkaar verbonden, maar ze moeten met elkaar in verband staan. Je bedrijf is het middel om je missie te volbrengen.

Als je nog steeds moeite hebt om je missie te definiëren, komt dat omdat je je pijn niet hebt geïdentificeerd. De beste manier om je missie op deze planeet te definiëren, is door een doel te kiezen dat zoveel mogelijk van je pijnpunten oplost.

Voor de meesten van jullie wordt dat een succesvol bedrijf. Een succesvol bedrijf lost de problemen van schulden, beperkte vrijheid, gebrek aan status, gebrek aan doel, middelmatige gezondheidszorg, gebrek aan reizen en nog veel meer. Zonder een bedrijf ben je afhankelijk van iemand die je de rest van je leven je baas moet noemen om die problemen op te lossen, wil je dat echt?

Voor mij zijn mijn bedrijf en mijn missie hetzelfde: de meest betrouwbare site voor no nonsens persoonlijke ontwikkeling in Nederland worden en zoveel mogelijk jongens helpen. Dat doel resulteert indirect ook in het verdienen van geld, mijn missie en mijn zakelijke doel zijn hetzelfde.

Dat gezegd hebbende, ik weet dat het verkopen van onroerend goed als jouw missie in het leven niet erg sexy klinkt – dat komt omdat het dat niet is. Dit is geen gids voor het “najagen van je passie” met een bedrijf, dit is een gids voor het verdienen van geld in het bedrijfsleven.

Je zult nooit gepassioneerd zijn over het verkoopproces van onroerend goed of koude acquisitie, maar je kunt leren hoe je gepassioneerd kunt worden over het geld dat je daarmee verdient door elke gesloten deal aan het volbrengen van je missie te koppelen.

Een succesvolle makelaar worden is geen missie – miljonair zijn en volledige financiële vrijheid wel. Die manier van denken geeft je dat brandende verlangen dat je nodig hebt om elk obstakel te overwinnen. Ik kan je missie niet voor je definiëren, maar ik kan je de weg wijzen.

Je bedrijf opbouwen in de juiste volgorde:

1) Kies een dienst die aan de vraag voldoet

Je hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden. Je neemt iets dat andere succesvolle bedrijven al doen, innoveert daarop en werkt 10 keer zo hard om geweldig werk af te leveren. Je markt moet al goed gedefinieerd en winstgevend zijn.

Voor velen van jullie betekent dat je een dienst gaat verkopen waar veel vraag naar is. In ruil daarvoor krijg je een commissie over de deal. Je zou onroerend goed, financiële diensten of software kunnen verkopen – het maakt niet uit zolang er vraag is naar de dienst.

Je kunt ook goedkopere diensten verkopen als je een markt kunt vinden met voldoende volume en consistentie. Een goed voorbeeld van markten met een enorme vraag zijn coaching, personal training, marketing, copywriting en programmeren. Als je een jonge kerel bent met een goed stel hersens, zou ik een van deze niches ten zeerste aanbevelen.

2) Leer verkopen

Verkopen is de belangrijkste vaardigheid in het bedrijfsleven. Gelukkig voor jou heb ik alles wat je nodig hebt om te slagen uitgeschreven in deze Ultieme Verkoopgids: Hoe Je Verkoopt en Klanten Dient. Deze gids is het resultaat van een enorme investering van kant in zowel tijd als geld in het vergaren van de juiste informatie en het toepassen van en experimenteren met deze informatie in de Nederlandse markt. Ik ben geen verkooptrainer of je baas, dus ik hoef niet tegen je te liegen, volg de training en ik beloof je dat het niet alleen vijf jaar van je leercurve zal wegnemen, maar je ook de onverbloemde waarheid zal geven van wat verkopen in werkelijk is.

3) Onderzoek jouw branche

Terwijl je aanvraag bij de KVK wordt verwerkt, is het tijd om aan de slag te gaan met een gedegen marktonderzoek. Je wilt jouw branche beter kennen dan wie dan ook. Kennis is macht en als je de markt niet van binnen en van buiten kent, komt vanzelf iemand die dit wel doet en je spreekwoordelijke lunch van tafel eet.

4) Stel je inkomensdoel voor het jaar

Nu je jouw branche kent, weet je redelijk wat voor soort doelen je voor jezelf kunt stellen. Gemiddeld is € 35.000 realistisch voor het eerste jaar, € 55.000 voor jaar 2 en € 85.000 voor jaar 3. Als je ambitieuzere doelen wilt stellen, laat je je dan vooral niet tegenhouden, maar ik geef er de voorkeur aan conservatieve doelen te stellen en ze vervolgens voorbij te vliegen. Wat je doel ook is, je wilt het liefst dat het haalbaar is.

5) Werk alsof het je laatste dag is

Nu je je inkomensdoel hebt, moet je dit de nummer 1 prioriteit in je leven maken en werken alsof het je laatste dag is. Het volbrengen van je missie is gebaseerd op je inkomen en ik kan je uit eerstegraads ervaring vertellen dat 90% van je inkomen door hard werken zal komen.

Vergeet niet dat je een dienstverlenend bedrijf bent, geen adviesbureau. Dit betekent dat je harder moet werken in plaats van slimmer. Als wij in een week twee keer zoveel werk leveren dan we normaal gesproken doen, verdienen we in essentie twee keer zoveel geld. Natuurlijk is veel wat wij doen ook resultaatgericht dus is het ook belangrijk dat wat we doen effectief is, maar je begrijpt mijn punt.

Sommige van de meest succesvolle ondernemers die ik ken, kunnen geen e-mail naar hun klanten schrijven zonder dat deze vol zit met spelfouten. Dit is misschien moeilijk voor sommigen van jullie slimme jongens om te accepteren dat was het voor mij ook. Houd er rekening mee dat je niet wordt betaald omdat je zo slim bent, je wordt betaald omdat je resultaten levert.

Het verschil van een middelmatige ondernemer en een succesvolle ondernemer is niet enorm groot, het verschil zit hem enkel in hun werkethiek. Als de gemiddelde makelaar 8 uur per dag, 5 dagen per week werkt en jij werkt 12 uur per dag, 7 dagen per week, verdubbel je hun output. Als zij 25 belletjes per dag maken en jij maakt er 100, dan verviervoudig je de output en is het enkel een kwestie van tijd voordat jij hun business overneemt. Simpel zat.

Gedurende de eerste zes maanden moet je tenminste 10 uur per dag, 7 dagen per week streven, zodat je snel een mooi groot klantenbestand kunt opbouwen. Zodat jullie het weten, 10 uur per dag werken is niet eens 100%, 100% is 14 uur per dag. Het probleem is hierbij dat je effectiviteit met zulke dagen enorm discutabel wordt.

Het betekent ook niet dat je al die tijd koude acquisitie moet doen, maar je zou je dagen kunnen opsplitsen in ochtenden, middagen en avonden. Zo deden wij het in het begin ook waar ochtenden waren voor klant acquisitie en klantcontact, de middagen voor marktonderzoek en de avonden voor domein expertise door het volgen van (online) trainingen en het lezen van relevante boeken. Natuurlijk zijn dit niet de leukste dagen van je leven, maar dat is ook niet de bedoeling. Het gaat erom dat je een succesvol bedrijf opricht en de opstartfase is cruciaal.

Conclusie

Of je nu een jonge knul bent die rechtstreeks van school komt of een man van midden dertig die op zoek is naar een manier om uit loondienst te stappen, een dienstverlenend bedrijf is je beste kans voor succes en een consistent inkomen van ver in de zes cijfers. Voor alle jongens die me hebben gemaild over wat voor soort bedrijf ik denk dat je zou moeten starten – dit is het. Voor ten minste 90% van jullie raad ik aan een dienstverlenend bedrijf te starten.

Dat gezegd hebbende, als je echt toegewijd bent aan enorm succes of je hebt een uitzonderlijk talent of je hebt zakelijk inzicht en weet dat de grote klapper nog zeker komen gaat, laat me je dan niet tegenhouden.

Als je denkt dat je de kansen kunt verslaan en een enorm succesvol product gebaseerd bedrijf kunt opbouwen, wil ik je niet ontmoedigen. Ik wil gewoon dat je alle beschikbare informatie hebt. Behalve als je echt toegewijd bent aan enorm succes, zal niets je ervan weerhouden, inclusief dit artikel. Dit is tenslotte maar een enkele visie.

Welk pad je ook kiest, ik wens je het allerbeste, zolang je een missie hebt en actie onderneemt, ben je op de goede weg.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *